Yedi Meşaleciler
1928 yılında Yedi Meşale adlı dergide şiir ve yazılarını yayımlamışlardır
Yedi Meşale dergisinden adın almıştır
Beş hececilere tepki olarak ortaya çıkmıştır
Sanat anlayışları canlılık, samimiyet, daima yenilik olarak belirlemişlerdir
Ayşe Fatma Terennümü olarak nitelendirdikleri mız mız olan renksiz ve soluk hisleri terk etmek olduğun söylerler
Topluluğun ismi Sabri Esat Siyavuşgil tarafından belirlenmiştir
Şiirde hece ölçüsünü kullanmışlardır
Saf (öz) şiiri savunmuşlardır
Sembolizmi ve Fransız şairlerin örnek almışlardır
Sanat için sanat anlayışını benimsemişlerdir
Sanat için yazılmalı yeniliklere açık olmalı görüşü vardır
Taklitçilikten kaçınmışlardır
Yeni temalar kullanılmalı Batılı ilkelere bağlı sanat yapılmalı geleneksel tema değil de yeni temalar kullanılmadır görüşü vardır
Bol imgelerle dolu benzetmelerden yaralanmışlar, kişinin iç dünyasına hayata olaylara izlenimci gibi yaklaşmışlar ve bunları çok usta bir ressam eli değmiş gibi tablo değir yüksek resim gibi sunmuşlardır
Fecr-i Ati ve Servet-i Fünun edebiyatı şairleri etkisinde kalmışlardır
Şiirlerde yeni ve zengin konular işlemişlerdir
Şiirlerde hayallerden yaralanmışlardır
Bu toplulukta Fecr-i Ati edebiyatı gibi soluklu olamamış ve kısa sürede dağılmıştır
Sanatçıları Şunlardır
Cevdet Kudret SOLAK
Ziya Osman SABA
Vasfi Mahir KOCATÜRK
Yaşar Nabi NAYIR
Muammer Lütfi BAHŞİ
Kenan Hulusi KORAY
Cevdet Kudret SOLAK (1907-1992)
İstanbul’da doğan sanatçı birçok yerde görev yaptı daha sonra Ankara Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak görev yaptı
İlk şiirlerinde bireysel duyarlılığa, iç dünyasındaki karamsarlığa ve kırgınlık gibi konularda şiirler yazmıştır
İlk şiirlerinde ölçü kullanan sanatçı daha sonra şiirlerinde ölçü kullanmamıştır
Şiir, roman, öykü, oyun türlerinde eserler vermiştir
Romanlarında ve hikâyelerinde yalın ve kısa cümleler kullandı
Romanlarda ve öykülerde kişileri anlatmada çok başarılı oldu
Okul kitapları ve edebiyat tarihi ile tiyatro alanındaki araştırmalarıda önemlidir
ESERLERİ
Şiirleri
Birinci Perde
Roman
Havada Bulut Yok
Sınıf arkadaşları
Tiyatro
Tersine Akan Nehir
Rüya İçinde Rüya
İnceleme
Türk Hikaye ve Roman Antolojisi
Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman
Dilleri Var Bizim Dillere Benzemez
Ziya Osman SABA (1910-1957)
İstanbul’da doğan sanatçı Galatasaray Lisesinde okumuştur
Küçük yaşlarda şiir yazmaya başlamıştır
Meşale, Varlık, Yücel, Ataç gibi dergilerde şiir ve eserleri yayınlanmıştır
Lisedeyken Fransız şiirlerini okumaya başlamıştır
Şiirleri sade gösterişten uzak açık ve yalın bir dille yazmıştır
Lirik ve içten bir söyleyişi vardır
Herkesin mutlu olduğu ve hoşgörünün hâkim olduğu bir dünya özlemi kurmuştur
Ev şairi olarak gösterilen Behçet Necatigili örnek almış, ev ve evin içi, ev özlemini dile getirmiş Yunus Emreden insan sevgisini alan sanatçı her iki sanatçının özelliklerin bir arada barındırır
Hece ile şiirler yazan sanatçı daha sonra serbest şiirlerde yazmıştır
Geçmişe duyulan özlemi vardır
Sebil ve Güvercin en önemli şiiridir
Yunus Emre ve Mevlana’nın günümüzdeki modern yansıması diyebiliriz
ESERLERİ
Şiirleri
Geçen Zaman
Nefes Almak
Sebil ve Güvencinler
Hikaye
Mesut insanlar Fotoğraf Hanesi
Değişen İstanbul
Vasfi Mahir KORUTÜRK (1907-1961)
Gümüşhane’de doğan sanatçı ortaokul ve lise öğrenimini İstanbul’da tamamlamıştır. Edebiyat öğretmenliği, müfettişlik ve milletvekilliği yapmıştır
Şiirlerde epik. Duygusal ve pastoral konuları işlemiştir
Halk şiirinin biçimsel özelliklerini kullanmıştır
Asıl çalışmaları edebiyat tarihi ve incelemesi alanında görülür
ESERLERİ
Şiir
Dağları Derdi
Tunç Sesleri
Geçmiş Geceler
Bizim Türküler
Ergenekon
Hayat Şarkıları
Tiyatro
On inkılap
Yaman
Sanatkar
İnceleme-Antoloji
Divan Şiiri ntolojisi
Osmanlı Padişahları
Türk Edebiyat Şaheserleri
Tekke Şiiri Antolojisi
Ziya Paşanın Şiirleri
En Güzel Türk Manileri
Saz Şiiri Antolojisi
Türk edebiyatı Antolojisi
Namık Kemal Şiirleri
Metinlerde Edebiyat
Sabri Esat SİYAVUŞGİL (1907-1968)
İstanbul’da doğan sanatçı hukuk fakültesine girmiştir
Fransa’da felsefe ve psikoloji eğitimi almıştır
Güneş ve Hayat gibi dergilerde ilk şiirlerini yayımlamıştır
Ev içi eşya betimlemelerde çok güçlüdür. İyi bir gözlem yeteneği ve sezgisi vardır
Hece ölçüsünü kullanmıştır
Topluluğun dağılması ile kendini çevirilere ve incelemelere vermiştir
Fransız edebiyatından şiir çevrileri yapmıştır
ESERLERİ
Şiir
Odalar ve Sofalar
İnceleme
İstanbul’da Karagöz ve Karagözde İstanbul
Psikoloji ve Terbiye Bahisleri
Folklor ve Milli Hayat
Roman ve Okuyucu
Çeviriler
İki Başlı Kartal
Bilge ve Hata
Mademe Bovary
Yaşar Nabi NAYIR
(1908-1981)
Üsküp’de doğan sanatçı birçok kurumda çalıştı
Varlık dergisini çıkardı
İlk şiirlerin Varlık, Hayat, ve Çocuk Dünyası gibi dergilerde yayımladı
Birçok edebi türde eser verdi
Şiirlerinde Hececilerin etkisini gördü
Fransızcadan çeviriler yapmıştır
Eserleri (roman-hikâye) çok başarılı değildir
Daha çok araştırma ve incelemeleri ile tanınır
ESERLERİ
Şiir
Kahramanlar
Onar Mısra
Öykü
Sevi Çıkmazı
Bu da Bir Hikayedir
Tiyatro
Mete
İnkılap çocukları
Biyografi
Ahmet Haşim
Ömer Seyfettin
Tevfik Fikret
Homeros
Moliere
İnceleme-Makale
Balkanlar ve Türklük
Nereye Gidiyoruz
Yıllar Boyunca Edebiyat Dünyamız
Edebiyatımızın Bugünkü Meseleleri
Derleme
Türk Nesir antolojisi
Günümüz Türk Hikâyeleri
Muammer Lütfi BAHŞI (1903-1947)
Üsküp ‘de doğan sanatçı ilahiyat fakültesini ve hukuk fakültesini bitirdi
İlk şiirleri aruz ölçüsüyle yazdı
Sonraki dönemlerde serbest tarz ile şiirler yazmıştır
Anadolu’da çeşitli gazete ve dergilerde yazıları yayımlanmıştır
Grup dağıldıktan sonra hiçbir gruba dâhil olmamıştır
Kenan Hulusi KORAY (1906-1943)
İstanbul’da doğan sanatçı memurluk ve gazetecilik yapmıştır
Bazı eserleri Servet-i Fünun dergisinde yayımlanmıştır
Şiirleri ile değil roman ve öyküleri ile topluluğa katkı sağlamıştır
Küçük hikâye tarzını benimsemiş ve korku hikayeleri yazmıştır
Dili sade, açık, yalındır. Konuşma dilini kullanmıştır
Gözlem yönünden zayıf ama kurgu bakımından sağlamdır.
Toplumsal konuları eserlerinde işlemiştir
Her konuda eser vermiştir konu sınırlaması yapmamıştır
ESERLERİ:
Öykü
Bir Yudum Su
Otelde Yedi Kişi
Roman
Osmanoflar